House of Essays

House of Essays
www.petermouritzen.dk/

Historien der blev et hoved kortere



Den, der gør en rejse, har noget at fortolde: Var i Istanbul og gik gennem tolden i Aalborg Lufthavn, da jeg kom tilbage. Har De noget at fortolde? spurgte tolderen. Kun en idé til en historie, svarede jeg. Jeg troede, at jeg var morsom. Det er forbudt at medbringe ideer fra lande uden for EU, svarede tolderen. Hvor har De ideen? Jamen, i mit hoved selvfølgelig. Så er vi desværre nødt til at skære Deres hoved af, sagde tolderen. Og så blev jeg ført ind i et lille værelse med en guillotine, hvor de huggede mit hoved af. Det går for så vidt udmærket uden, man kan sagtens klare sig uden hoved i Danmark. Men jeg kan jo ikke huske min idé. Jeg tror det var en gyser.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar